سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

System Requirements Lab

سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

وب سایت srlab توسط محمد طاهری کارشناسی ارشد مدیریت IT دانشگاه شهید بهشتی و محمد زارعی کارشناسی ارشد برق دانشگاه امیرکبیر، با هدف ارائه اطلاعات به روز و دقیق در ارتباط با مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و نرم افزار ها برپا شده است.

آخرین نظرات

WinRAR یکی از محبوب ترین نرم افزارهای فشرده ساز و استخراج کننده فایل های فشرده است، بنابراین ممکن است کمی نگران کننده باشد که یک آسیب پذیری امنیتی برای 19 سال در آن وجود داشته است. این آسیب پذیری به مهاجمین اجازه ذخیره فایل های آلوده را در پوشه startup ویندوز 10 می دهد.


این آسیب پذیری در یکی از فرمت های قدیمی فایل های فشرده با عنوان ACE می باشد. فرمت ACE سال هاست که به روز رسانی نشده است و تنها نرم افزاری که می توانست فایل ها را با این پسوند فشرده سازی کند ابزار WinAce بوده است که نسخه آخر آن در سال 2007 ارائه شده بود. مهاجم می توانست یک فایل با پسوند ACE ایجاد و نام آن را به پسوند RAR تغییر دهد. سپس، زمانی که کاربر آن فایل را از طریق منوی راست کلیک استخراج می کرد، فایل های آلوده به طور مخفیانه در پوشه startup ویندوز ذخیره می شدند.

WinRAR بیش از 500 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد، بنابراین این احتمال وجود داشته است که سیستم های بعضی از کاربران از طریق این آسیب پذیری، آلوده شده باشد. تیم پشتیبانی WinRAR با حذف فرمت فشرده ACE با این آسیب پذیری برخورد کرده است. جای تعجب همچنان باقی است، چرا چنین پسوند قدیمی پیش از این از WinRAR حذف نشده است. به هرحال دیگر نیازی به نگرانی نیست چراکه در نسخه نهایی WinRAR یعنی نسخه 5.7 که هنوز در مرحله آزمایشی یا بتا به سر می برد، این آسیب پذیری برطرف شده است.


دانلود نسخه نهایی WinRAR


منبع: Neowin

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۲
محمد طاهری

نظرات  (۱)

جالبه
این برنامه یکی از بهترین نرم افزار های موجود برای تمامی سیستم عامل ها میباشد
پاسخ:
بله، از سال 1382 تا به حال تنها از این نرم افزار استفاده می کردم. خوشبختانه این آسیب پذیری برطرف شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی