سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

System Requirements Lab

سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

وب سایت srlab توسط محمد طاهری کارشناسی ارشد مدیریت IT دانشگاه شهید بهشتی و محمد زارعی کارشناسی ارشد برق دانشگاه امیرکبیر، با هدف ارائه اطلاعات به روز و دقیق در ارتباط با مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و نرم افزار ها برپا شده است.

آخرین نظرات

شاید تاکنون درباره آن نشنیده باشید اما ظاهراً برخی دارندگان پردازنده های AMD Ryzen 7 که از توزیع های مبتنی بر لینوکس استفاده می کنند یک مشکل جدی در سطح سخت افزار را تجربه می کنند و در موقع کامپایل کردن هم زمان با  نسخه های مختلف کامپایلر GCC به بروز خطا می انجامد.


جالب تر اینکه همه پردازنده های Ryzen 7 چنین مشکلی ندارند و AMD تصمیم به تعویض نمونه های مشکل دار گرفته است. ماجرای این مشکل از آنجایی کمتر شنیده شده که همه دارندگان همان مدل آن را تجربه نمی کنند. در یک بررسی نمونه ای جدید از پردازنده Ryzen 7 1800X هیچ گونه مشکلی را تجربه نکرده اما یک نمونه دیگر آن که قبل تر تولید شده به بروز خطا انجامیده است. به گفته یک منبع، این نقص در پردازنده هایی که قبل از هفته 25 امسال تولید شده اند وجود دارد اما نمونه های تولید شده پس از آن مشکلی ندارند.

متاسفانه هیچ گونه جزئیاتی از علت این مشکل ارائه نشده اما ظاهراً تنها کسر بسیار کوچکی از دارندگان پردازنده های Ryzen آن هم تنها تحت شرایط بسیار خاص آن را تجربه می کنند و حتی پردازنده های مشکل دار در استفاده های دیگر هیچ مشکلی ندارند. خبر خوب اینکه AMD پردازنده هایی که دارای مشکل مورد بحث هستند را به صورت رایگان تعویض می کند.

علت بروز مشکل به درستی مشخص نیست اما AMD چگونگی بروز آن را شرح داده که ظاهراً حاکی از وجود مشکل در رمزگشاها است و صرفاً تحت شرایط خاص با دستورالعمل های x87  رخ می دهد، همچنین AMD تاکید کرده این مشکل در محصولات جدیدتر این کمپانی وجود ندارد.

طبق اطلاعات موجود، این یک باگ آن هم تحت شرایط بسیار خاص است و هیچ گونه مشکلی برای کاربران معمولی ایجاد نمی کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۹
محمد طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی