سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

System Requirements Lab

سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

وب سایت srlab توسط محمد طاهری کارشناسی ارشد مدیریت IT دانشگاه شهید بهشتی و محمد زارعی کارشناسی ارشد برق دانشگاه امیرکبیر، با هدف ارائه اطلاعات به روز و دقیق در ارتباط با مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و نرم افزار ها برپا شده است.

آخرین نظرات

سیستمی که در ادامه به شما معرفی خواهیم نمود یکی از مقرون به صرفه ترین کامپیوترهای رندر گیری خواهد بود که به شما اجازه می دهد نرم افزارهای سه بعدی ساز و گرافیکی را بدون مشکل اجرا نمایید. با سیستمی که در ادامه خواهد آمد ما تضمین می کنیم نرم افزارهای 2019 شرکت Autodesk چون 3Ds Max و Autocad به خوبی اجرا شوند. همینطور نرم افزارهای دیگر چون Photoshop  نیز به خوبی اجرا خواهند شد.

به روز رسانی قیمت قطعات: یکم اسفند ماه 1397

لیست قطعات:

CPU: AMD Ryzen 5 1400

GPU: Inno3d GTX 1050 Ti Compact

RAM: Kingston Value 4GB 2400Mhz CL17 DDR4 (x2)

SSD: WD Green SATA3 SSD - 120GB

PSU: GREEN GP480A-EUD 80Plus Bronze PSU

MOBO: ASUS PRIME B350M-E

Case: GREEN Z+ Grand Black Mid-Tower Case



توان پردازش: توان پردازش این پردازنده چهار هسته ای با هشت رشته پردازشی در نرم افزارهای سه بعدی از رقیب اینتل خود بهتر است و برای اجرای این دسته از نرم افزارها این پردازنده کارایی قابل قبولی را ارائه می دهد.

قابلیت ارتقاء: این  پردازنده، از نسل اول پردازنده های رایزن است، شما می توانید با بروز رسانی بایوس مادربورد، پردازنده های نسل دوم رایزن را روی این مادربورد استفاده نمایید. این مادربورد حتی از پردازنده پرقدرت Ryzen 7 2700X نیز پشتیبانی می نماید.

قیمت و خرید: قیمت قطعات بر طبق وب سایت lioncomputer می باشد، و لینک خرید قطعات انتخابی در ادامه خواهند آمد.


پردازنده: AMD Ryzen 5 1400 خرید این پردازنده

این پردازنده برای اجرای نرم افزارها و کارهای روزمره عملکرد قابل قبولی را دارد ولی برای اجرای بازی ها به نسبت پردازنده رقیب خود از اینتل یعنی Intel Core i3 8100 عملکرد بسیار ضعیف تری را ارائه می دهد.


کارت گرافیک: Inno3d GTX 1050 Ti Compact خرید این کارت گرافیک

این کارت گرافیک برای اجرای نرم افزارهای سه بعدی و گرافیکی نقطه شروع است و ما پایین تر از این مدل را توصیه نمی کنیم.


حافظه (رم): (دو عدد) Kingston Value 4GB 2400Mhz CL17 DDR4 (x2) خرید این رم

8 گیگابایت رم برای اجرای نرم افزار های سه بعدی ساز نقطه شروع است و ما پایین تر از این مقدار را توصیه نمی کنیم. دو رم 4 گیگابایت انتخاب شدند چراکه قیمت نهایی آنها در بازار از یک رم 8 گیگابایت تک پایین تر خواهد بود.


اس اس دی: WD Green SATA3 SSD - 120GB خرید این اس اس دی

برای اجرای نرم افزار های سه بعدی محل ذخیره سازی اس اس دی را توصیه می کنیم. به دلیل کاهش قیمت نهایی هارد دیسک را حذف نمودیم. می توانید برای محل ذخیره با ظرفیت بالاتر از یک هارد دیسک 1 ترابایتی وسترن دیجیتال در کنار این اس اس دی استفاده نمایید که هزینه نهایی شما را به میزان 595 هزار تومان افزایش خواهد داد.


منبع تغذیه: GREEN GP480A-EUD 80Plus Bronze PSU خرید این منبع تغذیه

با اینکه این منبع تغذیه ماژولار نیست، اما کارایی خوبی را ارائه خواهد کرد.منبع تغذیه سری EUD گریین جایگزین سری +EU شده است.


مادربورد: ASUS PRIME B350M-E خرید این مادربورد

مادربوردی با قیمت مناسب و کیفیت ساخت بالا از برند معتبر ایسوس، در این رنج قیمتی مادربوردها قابلیت اوورکلاک ندارند.


کیس: GREEN Z+ Grand Black Mid-Tower Case خرید این کیس

کیس زیبا و خوش قیمت از Green ، محل نصب چندین فن در جاهای مختلف وجود دارد اما درصورت نیاز باید فن های اضافی جداگانه خریداری شود.


قیمت نهایی در تاریخ یکم اسفند 1397
5 میلیون و 978 هزار تومان



جزییات این سیستم:

پردازنده:

AMD Ryzen 5 1400 4C/8T

بررسی قیمت کنونی

پردازنده AMD Ryzen 5 1400 برای کاربرد عمومی عملکرد مناسبی دارد اما در مورد گیمینگ در وضوح تصویر 1080p در اکثر موارد بسیار ضعیف تر از رقبای اینتل خود عمل می کند. به همین دلیل اگر می خواهید پردازنده شما علاوه بر اجرای نرم افزارهای رندرینگ در بازی هم عملکرد قابل قبولی داشته باشد حتما توصیه می کنیم به جای این پردازنده از AMD Ryzen 5 1500X استفاده نمایید.

AMD Ryzen 5 1400 در پردازش تک هسته ای نیز کندتر از رقبای اینتل خود است، بنابراین در اجرای نرم افزارهایی که تنها از یک هسته برای اجرا استفاده می کنند پردازنده اینتل سریعتر عمل خواهد کرد اما برای نرم افزارهای دیگر که به قدرت پردازشی بیش از یک هسته نیاز دارند AMD Ryzen 5 1400 عملکرد بهتری خواهد داشت، به عنوان مثال در نرم افزارهای فشرده ساز چون Winzip و Winrar و همچنین در نرم افزارهای رندرینگ.

اگر تصمیم داشتید بیشتر هزینه کنید به نظر ما انتخاب بعدی برای پردازنده AMD Ryzen 5 1500X و در مرحله بعد  AMD Ryzen 5 1600X خواهد بود.

مناسب برای: نرم افزارهای رندرینگ

نامناسب برای: گیمینگ


کارت گرافیک:


Inno3d GTX 1050 Ti Compact

بررسی قیمت کنونی

برای اجرای نرم افزارهایی که به قدرت کارت گرافیک شما وابسته هستند و همچنین با توجه به سیستم های پیشنهادی برای نرم افزارهای مربوط می توان گفت که کارت گرافیک GTX 1050 TI با حافظه گرافیکی 4 گیگابایت نقطه شروع خواهد بود. همچنین در مورد گیمینگ کارت گرافیک GTX 1050 TI بهترین کارت مقرون به صرفه ای است که به شما اجازه اجرای اکثر بازی های روز را با وضوح تصویر 1080P و نرخ 60FPS در تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا  به شما می دهد. کارت گرافیکی انتخابی ما از نوع کامپکت است و سایز کوچکتری دارد اما از نظر قدرت با نمونه های بزرگتر تفاوتی ندارد.


حافظه (رم):


Kingston Value 4GB 2400Mhz CL17 DDR4

بررسی قیمت کنونی

دو رم 4 گیگابایتی از برند کینگ استون، مجموعا 8 گیگابایت رم در اختیار سیستم شما قرار می دهد که برای اجرای اکثر نرم افزارها کافی خواهد بود. دو رم 4 گیگابایت قیمت مناسب تری به نسبت یک رم 8 گیگابایتی تک دارند. بنابراین با وضعیت فعلی قیمت ها در بازار پیشنهاد ما دو رم 4 گیگابایت خواهد بود. اگر زمانی تصمیم به ارتقاء هم گرفتید مشکل چندانی نخواهد بود چراکه افت قیمت دست دوم رم بسیار پایین است و  می توانید آنها را با 2 عدد رم 8 گیگابایتی در آینده تعویض کنید. اگر تصمیم داشتید در این بخش بیشتر هزینه کنید پیشنهاد می کنیم از دو رم 8 گیگابایتی (16 گیگابایت در مجموع) استفاده نمایید.


اس اس دی:


WD Green SATA3 SSD - 120GB

بررسی قیمت کنونی

برای سیستم رندرینگ سرعت ذخیره و دسترسی به اطلاعات بسیار مهم است. بنابراین هر چند که ظرفیت ذخیره سازی اس اس دی ها پایین است، بازهم انتخاب بهتری خواهند بود. اگر نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره فایل های شخصی و یا نصب بازی دارید می توانید از یک هارد دیسک یک ترابایتی در کنار این اس اس دی بهره بگیرید.



منبع تغذیه:


GREEN GP480A-EUD 80Plus Bronze PSU

بررسی قیمت کنونی


پاورهای سری EUD بر خلاف نسل قبل که در طراحی بخش ثانویه آن‌ها از توپولوژی Group Regulation استفاده شده بود از جدیدترین و مدرن‌ترین طراحی حال حاضر یعنی مبدل‌های DC-DC به همراه یک‌سوسازی هم‌زمان (Synchronous Rectification) بهره می‌برد. در تکنولوژی Synchronous Rectification دیودهای شاتکی در بخش خروجی حذف شده و به‌طور کامل Power MOSFET ها جای آن‌ها را گرفته‌اند. در نسل EUD به لطف استفاده از ماسفت های فوق‌العاده باکیفیت Low RDS(on)، شاهد افزایش چشمگیر کارایی و کاهش افت ولتاژ و تلفات حرارتی هستیم که همین امر به‌صورت محسوس باعث افزایش/تثبیت عمر مفید و تحمل منبع تغذیه در برابر حرارت بالا خواهد شد. با این حال، این منبع تغذیه ماژولار نیست به این معنی که شما مدیریت کابل خوبی نخواهید داشت. در مورد کامپیوتری که پیشنهاد می دهیم توصیه می کنیم منبع تغذیه را پایین تر و ارزان تر از این انتخاب نکنید چراکه منبع تغذیه بد و نامناسب می تواند به کل سیستم شما آسیب برساند.


مادربورد:


ASUS PRIME B350M-E

بررسی قیمت کنونی

مادربردهای خانواده Prime ، مجموعه ای از امکانات شخصی سازی و قابلیتهای ویژه را در اختیار کاربران بخش PC قرار میدهند. این دسته از محصولات کمپانی ASUS از قابلیتهای کنترلی و نظارتی منحصربفردی برخوردار بوده و میزان عملکرد، پایداری و سازگاری سیستم را به طور قابل توجهی بهبود می بخشند. برای این سیستم، و در این بازه قیمتی مادربورد ASUS PRIME B350M-E کاملا مناسب است. از طرفی در مورد سرعت اجرای بازی ها و نرم افزارها مادربوردها خیلی تاثیر گدار نیستند، حتی اگر قصد ارتقاء هم داشته باشید این مادربورد همچنان گزینه مناسبی است.


کیس:

GREEN Z+ Grand Black Mid-Tower Case

بررسی قیمت کنونی


کیس GREEN Z+ Grand یکی از مناسب ترین کیس ها در این بازه قیمتی است. جریان هوا در داخل آن به خوبی صورت می گیرد. ظاهر زیبایی هم دارد. اما اگر بخواهید جریان هوا در آن به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد شاید نیاز باشد تا چند فن را به صورت جداگانه برای آن تهیه کنید. به صورت پیشفرض یک فن در این کیس به کار رفته است که از نوع LED دار (رنگی) است.

در کیس GREEN Z+ Grand، علاوه بر یک عدد فن LED دار، نصب شده در قسمت پشت کیس (خروجی هوا)، امکان نصب 3 عدد فن در قسمت جلو (ورودی هوا) و 1 عدد فن در قسمت سقف (خروجی هوا) و دو عدد فن در قسمت بالای محفظه پاور (دمش به کارت گرافیک) وجود دارد. همچنین فضای نصب رادیاتور واترکولینگ 240/120 در قسمت جلو (240 مشروط به عدم نصب درایو نوری) و در رادیاتور واترکولینگ 120 در قسمت پشت کیس GREEN Z+ Grand تعبیه شده است. این کیس در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شده که از نظر ظاهری تفاوت های جزیی با یکدیگر دارند که از مهمترین آن می توان به کاور کناری کاملا شیشه ای برای زیبایی و رویت هرچه بیشتر قطعات سیستم در مدل سفید رنگ و همچنین یکپارچگی رنگ فضای داخلی و پوشش بیرون کیس اشاره کرد که در مدل مشکی، اندازه پنجره شیشه ای کوچکتر می باشد و توسط فریم فلزی احاطه شده است.

ضمن اینکه استفاده از پایه های بلند جهت تهویه بهتر پاور، تعبیه محفظه پاور جهت جداسازی کولینگ پاور و زیباتر شدن اسمبل، بهره مندی از فیلتر های غبار مگنتی با قابلیت جداسازی سریع و آسان جهت سرویس دوره ای در قسمت سقف و کف این کیس، از دیگر امکانات کیس GREEN Z+ Grand می باشد.

با اینکه این کیس با فن های زیاد ارائه نشده، برای این بازه قیمت انتخاب بسیار مناسبی می باشد.


چه برنامه هایی را می توانم با این سیستم اجرا کنم؟



3ds max 2019

Adobe Photoshop CC 2019 v20

Autocad 2019

AUTODESK Maya 2018

Autodesk Inventor Professional 2019

CorelDRAW Graphics Suite X8

LabVIEW 2018

Mathworks Matlab R2018b

Microsoft Visual Studio 2019



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۱
محمد طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی