سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

System Requirements Lab

سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

وب سایت srlab توسط محمد طاهری کارشناسی ارشد مدیریت IT دانشگاه شهید بهشتی و محمد زارعی کارشناسی ارشد برق دانشگاه امیرکبیر، با هدف ارائه اطلاعات به روز و دقیق در ارتباط با مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و نرم افزار ها برپا شده است.

آخرین نظرات

سیستمی که در ادامه به شما معرفی خواهیم نمود یکی از مقرون به صرفه ترین کامپیوترهای گیمینگ خواهد بود که به شما اجازه می دهد بازی های روز را بدون مشکل اجرا نمایید. با سیستمی که در ادامه خواهد آمد ما تضمین می کنیم بازی PUBG را در وضوح تصویر 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه، و با تنظیمات گرافیکی medium تا high بتوانید اجرا کنید. همینطور بازی های محبوب دیگر چون CS:GO و GTA V نیز به خوبی اجرا خواهند شد.

به روز رسانی قیمت قطعات: سوم بهمن ماه 1397


لیست قطعات:

CPU: Intel Core i3 8100 Quad-Core Processor

GPU: Inno3d GTX 1050 Ti Compact

RAM: Crucial Ballistix Sport LT 4GB 2400Mhz CL16 (x2)

HDD: WD Blue 1TB

PSU: Cooler Master MWE Bronze 450 Power Supply

MOBO: ASUS PRIME H310M-A

Case: GREEN Z+ Grand Black Mid-Tower Case


توان پردازش: توان پردازش گرافیکی این دستگاه به راحتی قابل برابری با کنسول PS4 PRO می باشد و از PS4 کاملا بالاتر است. همینطور قدرت پردازش پردازنده این سیستم از پردازنده PS4 PRO بالاتر است.

قابلیت ارتقاء: این  پردازنده، حتی برای کارت گرافیک های قوی تر خیلی گلوگاه ایجاد نخواهد کرد. ضمن اینکه شما می توانید در آینده هم پردازنده و هم گرافیک را ارتقاء دهید.

قیمت و خرید: قیمت قطعات بر طبق وب سایت lioncomputer می باشد، و لینک خرید قطعات انتخابی در ادامه خواهند آمد.


پردازنده: Intel Core i3 8100 Quad-Core Processor خرید این پردازنده

این پردازنده برای گیمینگ و کارهای روزمره کاملا مناسب است و در برابر مبلغ پرداختی کارایی خوبی ارائه می کند.


کارت گرافیک: Inno3d GTX 1050 Ti Compact خرید این کارت گرافیک

این کارت گرافیک برای بازی در وضوح تصویر 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه مناسب است و برای وضوح تصویر بالاتر و استفاده از ویژگی VR توصیه نمی شود.


حافظه (رم): (دو عدد) Crucial Ballistix Sport LT 4GB 2400Mhz CL16 (x2) خرید این رم

8 گیگابایت رم برای اجرای چند برنامه به طور همزمان و اجرای بازی ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد. دو رم 4 گیگابایت انتخاب شدند چراکه قیمت نهایی آنها در بازار از یک رم 8 گیگابایت تک پایین تر خواهد بود.


هارد: WD Blue 1TB خرید این هارد

برای کسانی که از کامپیوتر خود برای بازی کردن استفاده می کنند هارد 1 ترابایت شروع مناسبی است.


منبع تغذیه: Cooler Master MWE Bronze 450 Power Supply خرید ایم منبع تغذیه

با اینکه این منبع تغذیه ماژولار نیست، اما کارایی خوبی را ارائه خواهد کرد.


مادربورد: ASUS PRIME H310M-A خرید این مادربورد

مادربوردی با قیمت مناسب و کیفیت ساخت بالا از برند معتبر ایسوس، در این رنج قیمتی مادربوردها قابلیت اوورکلاک ندارند.


کیس: GREEN Z+ Grand Black Mid-Tower Case خرید این کیس

کیس زیبا و خوش قیمت از Green ، محل نصب چندین فن در جاهای مختلف وجود دارد اما درصورت نیاز باید فن های اضافی جداگانه خریداری شود.


قیمت نهایی در تاریخ سوم بهمن 1397
6 میلیون و 234 هزار تومان



جزییات این سیستم:

پردازنده:

Intel Core i3 8100 Quad-Core Processor

بررسی قیمت کنونی


پردازنده Intel Core i3 8100 برای کاربرد عمومی بسیار خوب عمل می کند و در مورد گیمینگ نیز در وضوح تصویر 1080p در اکثر موارد خیلی خوب عمل می کند. محدودیت های این پردازنده زمانی نمایان خواهد شد که شما تصمیم به رندر گیری یا stream کردن چیزی می گیرید.

اگر قصد ارتقاء کارت گرافیک خود را دارید RX 580 شرکت AMD بالاترین گرافیکی است که با این پردازنده ایجاد گلوگاه نکند و در هر کارت گرافیکی قوی تر از این، پردازنده شما شروع به ایجاد گلوگاه می کند.

نکته ای که در مورد Intel Core i3 8100 وجود دارد این است که اولین پردازنده از خانواده Core i3 است که چهار هسته ای است، و پردازنده نسل قبلی آن یعنی Intel Core i3 7100 تنها دو هسته ای است. بنابراین این پردازنده را می توانید به راحتی با پردازنده های Core i5 از سری 7000 مانند core i5 7400 مقایسه کنید. Core i3 8100 کاملا قوی تر از core i5 7400 است و قیمت آن در بازار حدود 700 هزار تومان از core i5 7400 پایین تر است.

مناسب برای: کاربرد عمومی و بازی در وضوح تصویر 1080p

نامناسب برای: livestreaming و رندر گیری


کارت گرافیک:

Inno3d GTX 1050 Ti Compact

بررسی قیمت کنونی

کارت گرافیک GTX 1050 TI بهترین کارت مقرون به صرفه ای است که به شما اجازه اجرای اکثر بازی های روز را با وضوح تصویر 1080P و نرخ 60FPS در تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا  به شما می دهد. بازی های قدیمی تر را نیز می توانید روی حداکثر تنظیمات اجرا کنید. اما باید بدانید این کارت گرافیک برای اجرای بازی ها در وضوح تصویر بالاتر از فول اچ دی و یا VR مناسب نیست.

این کارت گرافیک قدرت بالاتری از کارت گرافیکی PS4 دارد و تقریبا با PS4 PRO برابر است. در این بازه قیمت شما کارت گرافیکی بهتر از این پیدا نخواهید کرد. کارت گرافیکی انتخابی ما از نوع کامپکت است و سایز کوچکتری دارد اما از نظر قدرت با نمونه های بزرگتر تفاوتی ندارد.


حافظه (رم):

Crucial Ballistix Sport LT 4GB 2400Mhz CL16

بررسی قیمت کنونی

دو رم 4 گیگابایتی از برند کروشال، مجموعا 8 گیگابایت رم در اختیار سیستم شما قرار می دهد که برای گیمینگ مناسب خواهد بود. دو رم 4 گیگابایت قیمت مناسب تری دارند و حدود 70 هزار تومان از یک رم 8 گیگابایتی تک از همین برند ارزان تر هستند. بنابراین با وضعیت فعلی قیمت ها در بازار پیشنهاد ما دو رم 4 گیگابایت خواهد بود. اگر زمانی تصمیم به ارتقاء هم گرفتید مشکل چندانی نخواهد بود چراکه افت قیمت دست دوم رم بسیار پایین است و  می توانید آنها را با 2 عدد رم 8 گیگابایتی در آینده تعویض کنید.


هارد:


WD Blue 1TB 

بررسی قیمت کنونی

برای سیستم گیمینگ هارد دیسک 1 ترابایتی نقطه شروع است. با توجه به حجم بالای بازی های جدید شما نمی توانید تعداد زیادی بازی را روی سیستم خود به طور همزمان نگهداری کنید، برای مثال Anthem و Battlefield V هر کدام به 50 گیگابایت فضا نیاز دارند. در صورت نیاز می توانید با خرید هارد با ظرفیت بالاتر بازی های بیشتری را روی سیستم خود همزمان داشته باشید.

اگر تصمیم به استفاده از SSD در آینده گرفتید توصیه می کنیم حداقل ظرفیت 240 گیگابایت را انتخاب نمایید تا فضای کافی برای نصب ویندوز و برنامه ها به علاوه دو بازی را داشته باشید.


منبع تغذیه:

Cooler Master MWE Bronze 450 Power Supply

بررسی قیمت کنونی

منابع تغذیه خانواده MWE از جمله محصولات باکیفیت و قدرتمند کمپانی Cooler Master محسوب میشوند، حتی در این بازه قیمت. بنابراین ما با اعتماد به نفس این منبع تغذیه را به شما پیشنهاد می دهیم. با این حال، این منبع تغذیه ماژولار نیست به این معنی که شما مدیریت کابل خوبی نخواهید داشت. در مورد کامپیوتری که پیشنهاد می دهیم توصیه می کنیم منبع تغذیه را پایین تر و ارزان تر از این انتخاب نکنید چراکه منبع تغذیه بد و نامناسب می تواند به کل سیستم شما آسیب برساند.


مادربورد:


ASUS PRIME H310M-A

بررسی قیمت کنونی

از آنجایی که این یک سیستم مقرون به صرفه است بنابراین ما نمی توانیم برای قابلیت اوورکلاک هزینه بیشتری را برای مادربورد اختصاص دهیم. هر چند صادقانه بگوییم که برای این سیستم انتخاب مادربورد با قابلیت اوورکلاک عاقلانه نیست چون قطعات انتخابی این امکان را به شما نمی دهند. برای این سیستم، با این بازه قیمتی مادربورد ASUS PRIME H310M-A کاملا مناسب است. از طرفی در مورد گیمینگ و سرعت اجرای بازی ها مادربوردها خیلی تاثیر گدار نیستند، حتی اگر قصد ارتقاء هم داشته باشید این مادربورد همچنان گزینه مناسبی است.


کیس:


GREEN Z+ Grand Black Mid-Tower Case

بررسی قیمت کنونی

کیس GREEN Z+ Grand یکی از مناسب ترین کیس ها در این بازه قیمتی است. جریان هوا در داخل آن به خوبی صورت می گیرد. ظاهر زیبایی هم دارد. اما اگر بخواهید جریان هوا در آن به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد شاید نیاز باشد تا چند فن را به صورت جداگانه برای آن تهیه کنید. به صورت پیشفرض یک فن در این کیس به کار رفته است که از نوع LED دار (رنگی) است.

در کیس GREEN Z+ Grand، علاوه بر یک عدد فن LED دار، نصب شده در قسمت پشت کیس (خروجی هوا)، امکان نصب 3 عدد فن در قسمت جلو (ورودی هوا) و 1 عدد فن در قسمت سقف (خروجی هوا) و دو عدد فن در قسمت بالای محفظه پاور (دمش به کارت گرافیک) وجود دارد. همچنین فضای نصب رادیاتور واترکولینگ 240/120 در قسمت جلو (240 مشروط به عدم نصب درایو نوری) و در رادیاتور واترکولینگ 120 در قسمت پشت کیس GREEN Z+ Grand تعبیه شده است. این کیس در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شده که از نظر ظاهری تفاوت های جزیی با یکدیگر دارند که از مهمترین آن می توان به کاور کناری کاملا شیشه ای برای زیبایی و رویت هرچه بیشتر قطعات سیستم در مدل سفید رنگ و همچنین یکپارچگی رنگ فضای داخلی و پوشش بیرون کیس اشاره کرد که در مدل مشکی، اندازه پنجره شیشه ای کوچکتر می باشد و توسط فریم فلزی احاطه شده است.

ضمن اینکه استفاده از پایه های بلند جهت تهویه بهتر پاور، تعبیه محفظه پاور جهت جداسازی کولینگ پاور و زیباتر شدن اسمبل، بهره مندی از فیلتر های غبار مگنتی با قابلیت جداسازی سریع و آسان جهت سرویس دوره ای در قسمت سقف و کف این کیس، از دیگر امکانات کیس GREEN Z+ Grand می باشد.

با اینکه این کیس با فن های زیاد ارائه نشده، برای این بازه قیمت انتخاب بسیار مناسبی می باشد.


چه بازی هایی را می توانم با این سیستم اجرا کنم؟

Anthem

Assessian's Creed: Odyssey

A Way Out

Battlefield V

Battlefield 1

Call of Duty: WWII

Far Cry 5

Fifa 19

Final Fantasy XV

Forza Horizon 4

Grand Theft Auto V

Just Cause 4

Metro Exodus

Middle Earth Shadow of War

Monster Hunter: The World

Overkills The Walking Dead

PES 2019

PUBG

Ride 3

Shadow of The Tomb Raider

The Division 2


منابع استفاده شده: wepc.com / Lioncomputer

 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۳
محمد طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی