سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

System Requirements Lab

سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

وب سایت srlab توسط محمد طاهری کارشناسی ارشد مدیریت IT دانشگاه شهید بهشتی و محمد زارعی کارشناسی ارشد برق دانشگاه امیرکبیر، با هدف ارائه اطلاعات به روز و دقیق در ارتباط با مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و نرم افزار ها برپا شده است.

آخرین نظرات
بازی های جدید از راه رسیده اند و کامپیوتر کنونی شما توان اجرای آنها به صورت روان را ندارد، زمان آن رسیده که کارت گرافیک خود را ارتقاء دهید. راهنمای ساده ما شما را در انتخاب کارت گرافیک بعدی شما کمک خواهد نمود.




قدم اول: بررسی سخت افزار کنونی سیستم شما
مدل CPU شما چیست؟ کافیست بر روی This PC راست کلیک کرده و گزینه Properties را بزنید، مدل CPU شما در وسط پنجره جدید نمایش داده می شود.






بعد از مشخص شدن مدل CPU به صفحه جدول CPU بروید، اگر امتیاز CPU شما 5000 و بالاتر بود،  پردازنده شما مناسب است و نیازی به ارتقای آن ندارید.
عامل دیگری که باید به آن توجه کنید حافظه سیستم (RAM) است. حداقل حجم RAM پیشنهادی ما 8 گیگابایت است، قانون ما برای حافظه کامپیوتر اینگونه است که اگر کارت گرافیک شما 4 گیگابایت حافظه گرافیکی دارد کامپیوتر شما دو برابر آن RAM داشته باشد یعنی 8 گیگابایت، یا اگر گرافیک شما 8 گیگابایت است کامپیوتر شما 16 گیگابایت حافظه داشته باشد. هر چند که از نظر فنی مشکلی وجود ندارد که شما گرافیک 8 گیگابایتی داشته باشد و کامپیوتر شما هم 8 گیگابایت حافظه داشته باشد.
برای اینکه بدانید حافظه کامپیوتر شما چقدر است می توانید روی This PC راست کلیک کنید و گزینه Properties را بزنید. در پنجره باز شده میزان حافظه شما نمایش داده می شود.




نکته دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد منبع تغذیه است، دقت داشته باشید که منبع تغذیه شما حداقل یک کابل 6 پین یا 8 پین داشته باشد و توان آن 500 وات یا بالاتر با استادارد 80plus bronze یا بهتر باشد.
نکته بعدی فضای کیس شماست، دقت داشته باشید که فضای کافی داشته باشید به عنوان مثال کارت گرافیک Zotac GTX 1080 AMP Edition نیاز به یک کیس بزرگ دارد. اکثر گرافیک ها حداکثر طول 23 ساتیمتر دارند اما بعضی مدل های خاص هم هستند که طول آنها به 28 سانتیمتر هم میرسد.



مرحله دوم: بوجه و سطح انتظارات خود را مشخص نمایید
وقتی قصد خرید کارت گرافیک را دارید توصیه ما این است که قیمت کارت گرافیک شما نباید بیشتر از قیمت کامپیوتر شما بدون مانیتور باشد. اگر کارت گرافیکی می خرید که قیمت آن 1.5 میلیون تومان یا بیشتر است دقت کنید که پردازنده شما حداقل Intel Core i5 باشد. برای کارت گرافیک های میان رده، از 800 هزار تومان به بالا حداقل امتیاز پردازنده شما در جدول cpu بایید 5000 یا بالاتر باشد.

ما توصیه می کنیم برای هر سیستم جدیدی که تهیه می کنید (فقط کیس، بدون مانیتور، موس و کیبورد و اسپیکر)، چه پایین رده، میان رده و یا سطح بالا 30 درصد از بودجه خود را به کارت گرافیک اختصاص دهید.
شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید بازی های جدید را با چه وضوح تصویری (Resolution) و در چه کیفیتی اجرا کنید. اگر کارت گرافیک جدیدی که میخواهید بخرید بازی های روز را در کیفیت متوسط می تواند اجرا کند شما مسلما یک یا دو سال دیگر نیاز دارید که کارت گرافیک خود را مجددا ارتقاء دهید. اما اگر کارت گرافیک سطح بالا خریداری کنید شما تا چند سال آینده نیازی به ارتقای کارت گرافیک خود ندارید.
وضوح تصویر بالا یعنی پردازش پیکسل های بیشتر توسط کارت گرافیک شما ، به طور کلی اگر وضوح تصویر را از 1080P به 1440P افزایش دهیم شما به 30 درصد قدرت پردازشی بالاتر توسط کارت گرافیک نیاز دارید؛ و از وضوح تصویر 1440P به 4K شما به 70 درصد قدرت پردازشی بیشتر توسط کارت گرافیک خود نیازمندید.

مرحله سوم: انتخاب کارت گرافیک مناسب
سوال اساسی در این مرحله این است که کارت گرافیک AMD یا کارت گرافیک Nvidia، کدام یک را بخریم؟ برای این سوال پاسخ واضحی وجود ندارد، انویدیا سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارد، به روز رسانی درایور های انویدیا بیشتر است و از نظر ما Geforce experience انویدیا از Gaming Evolved شرکت AMD بهتر است. از طرفی کارت گرافیک های AMD قیمت پایین تری دارند. برای اینکه شما را در انتخابتان یاری کنیم چند کارت گرافیک با قیمت های مختلف را به شما پیشنهاد می دهیم.

کارت گرافیک با بودجه پایین برای بازی در وضوح تصویر 1080P و تنظیمات کیفیت Medium
(525 هزار تومان)
کارت گرافیک برای بازی در وضوح تصویر 1080P و تنظیمات کیفیت High (720 هزار تومان)
MSI GTX 1050 GAMING X Twin Frozr VI 2GB




کارت گرافیک برای بازی در وضوح تصویر 1080P و تنظیمات کیفیت High/Ultra (1.279.000 تومان)


کارت گرافیک برای بازی در وضوح تصویر 1440P و تنظیمات کیفیت High/Ultra (1.849.000 تومان)


کارت گرافیک برای بازی در وضوح تصویر 4K و تنظیمات کیفیت High (2.899.000 تومان)

نظرات  (۱)

عالی بود در تصمیم گیری واقعا تاثیر داره اینجور مطالب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی