سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

System Requirements Lab

سیستم مورد نیاز بازی و نرم افزار

وب سایت srlab توسط محمد طاهری کارشناسی ارشد مدیریت IT دانشگاه شهید بهشتی و محمد زارعی کارشناسی ارشد برق دانشگاه امیرکبیر، با هدف ارائه اطلاعات به روز و دقیق در ارتباط با مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و نرم افزار ها برپا شده است.

آخرین نظرات

مانیتور گیمینگ Acer Nitro RG270 در یک بسته بندی جمع و جور و شیک عرضه می شود. این مانیتور حاشیه باریکی دارد و ضخامت آن تنها 7 میلی متر است. این مانیتور وضوح تصویر 1080P در نرخ تازه سازی 75hz دارد. اما نکته جالب اینجاست که این مانیتور  از قابلیت Visual Response Boost بهره می برد که برای ایجاد افکت 144hz طراحی شده است. بالاتر از همه Nitro RG270 تنها $249.99 قیمت دارد.


لیست ویژگی ها:

طراحی:
طراحی Nitro RG270 دلپذیرترین چیز در مورد آن است. حاشیه RG270 در کناره ها و بالا 7 میلی متر و در پایین 2 سانتی متر است تا بتواند لوگوی ایسر را در خود جا دهد. این طراحی، بخصوص در گیمینگ یک تجربه فوق العاده برای کاربر را به همراه خواهد داشت.



پایه رومیزی نیز مانند سایر بخش ها بسیار زیبا و دلنشین است.


در پشت مانیتور همانگونه که انتظارش را دارید، پورت ها قرار دارند. این پورت ها شامل DisplayPort، HDMI، و VGA می شوند. علاوه بر این ها دو پورت ورودی و خروجی صدا در پشت مانیتور نیز قرار دارد.



کیفیت تصویر:
مانیتور Nitro RG270 صفحه ای 27 اینچی با وضوع تصویر 1080P و نسبت تصویر 16:9 دارد و از پنل IPS استفاده می نماید. این یعنی رنگ ها بسیار دقیق هستند و شما نیازی به تغییر تنظیمات پس از خرید مانیتور نخواهید داشت. این مانیتور از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می کند و کنتزاست آن 1000:1 است. زاویه دید مانیتور 178 درجه است، به این معنی گه اگر از هر زاویه به آن نگاه کنید همچنان تصاویر روی صفحه را می توانید ببینید.


با اینکه شما نیازی به تغییر تنظیمات پیش فرض ندارید، اما تنظیمات مختلفی در دسترس هست. اساسا، شما شاید بخواهید که نگاهی به منوی گیمینگ بیاندازید، جایی که شما به تنظیمات FreeSync و Visual Response Boost (VRB) دسترسی خواهید داشت. با فعال نمودن (VRB) شما به افکت زمان پاسخدهی 1 میلی ثانیه و نرخ تازه سازی 144hz دسترسی پیدا خواهید کرد. بر طبق گفته ایسر، VRB تار شدن صفحه را در تصاویر با سرعت حرکت بالا کاهش می دهد. صادقانه، من این گزینه را اکثر اوقات خاموش نگه می دارم چراکه به نظر نمی آید که خیلی خوب کار کند.


وقتی در مورد گیمینگ صحبت می کنیم، چیزهایی مثل زمان پاسخدهی و نرخ بازسازی بسیار بسیار مهم هستند. تفاوت در عکس العمل، حتی یک چهارم ثانیه سریعتر می تواند منجر به پیروزی شود. در واقع شما نمی توانید عملکرد بهتری در مقایسه با یک مانیتور 144hz واقعی داشته باشید. افکتی که ایسر تلاش نموده با VRB در این مانیتور 75hz ایجاد بنماید در واقع و در عمل کار نمی کند.
گزینه دیگری که در منوی تنظیمات وجود دارد، نور آبی کم یا low blue light است که این ویژگی در سیستم عامل های جدید نیز وجود دارد. نور آبی کم در شب هنگام می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک نماید. از گزینه های دیگری که در منوی تنظیمات وجود دارد می توان از Black Boost option،
Dynamic Contrast، و Super Sharpness یاد کرد. و مجددا، شما نیازی به آنها نخواهید داشت مگر اینکه خودتان بخواهید.

صدا:
مانیتور Acer Nitro RG270 دو اسپیکر درون خود جای داده است. و صادقانه بگویم، آنها بی کیفیت هستند. حتی وقتی صدای آن را روی 100 درصد تنظیم کنید باز هم به اندازه کافی بلند نیست. ولی به هر حال بودن آنها بهتر از نبودشان هست.



همچنین در پشت مانیتور یک جک 3.5 میلی متری خروجی صدا وجود دارد و شما می توانید به آن هدفون یا اسپیکر خود را اگر بخواهید، وصل کنید. متاسفانه، از آنجایی که این خروجی در پشت مانیتور است ممکن است برای اتصال هدفون کمی نامناسب باشد.

جمع بندی:
کلام آخر اینکه این مانیتور در بازه قیمتی 250 دلار بسیار عالی است. اگر شما گیمر هم نباشید این مانیتوری با وجد رنگ های دقیق، برای کاربری عمومی نیز بسیار خوب می باشد. پس از سه هفته کار روزانه با این مانیتور می توانم بگویم هیچ شکایتی از آن ندارم.



نکته دیگری که برای شما به طور شفاف بگوییم این است که Visual Response Boost نمی تواند جایگزینی برای مانیتور 144hz باشد. اگر بودجه شما برای خرید مانیتور جدید 250 دلار است، برای بازی و یا سایر مصارف، Acer Nitro RG270 یک انتخاب خوب خواهد بود.


منبع: neowin.net


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی